Ebben a menüpontban tájékozódhat a Borsodvíz Zrt. számlázási ütemtervével kapcsolatban, megtekintheti a számlamagyarázatot, információt talál hiteles számlamásolat vagy a befizetéshez szükséges csekk igénylésének menetéről, bemutatjuk hogyan tudja megváltoztatni az alkalmazott fizetési módot, illetve mi a teendője, ha a házi hálózat meghibásodása miatt szennyvízdíj jóváírást szeretne kérni.
Számlázással kapcsolatos ügyintézés előtt mindig készítse elő víz- és csatornadíj számláját, mert a felhasználási hely és a felhasználó beazonosításhoz szükséges a számlán szereplő felhasználási hely azonosító (Elszámoló számla 1. oldalán) és vevő (fizető) azonosító (Elszámoló számla 3. oldalán) ismerete!
A Borsodvíz Zrt. időszakonként – a vonatkozó jogszabályok és díjrendeletek előírásainak megfelelően – az ivóvíz- és szennyvízelvezetés, -tisztás szolgáltatások ellenértékéről és az azzal összefüggésben felmerült egyéb díjakról a vízmérő leolvasási - számlázási ütemterv alapján, az Üzletszabályzatban foglalt gyakorisággal számlát bocsát ki.
A Borsodvíz Zrt. a lakossági Felhasználók esetében minimálisan évente egy elszámoló számla mellett legfeljebb 11 havi részszámlát bocsát ki.
Nem lakossági Felhasználók esetén településenként és felhasználási kategóriánként ettől eltérő számban bocsáthat ki elszámoló számlát, részszámlát.
A számlaküldemények kiküldésére háromhavonta kerül sor, úgy, hogy a számlaküldemények 3 hónapra előre, különböző időszakokra és annak megfelelő fizetési határidőre kibocsátott számlákat tartalmaznak.
A számlázási rendről és az egyes számlatípusokról, az elszámolás szabályairól honlapunk Tájékoztatók – Elszámolás, számlázás pontjában tájékozódhat.
A Felhasználó / Elkülönült Vízhasználó, Számlafizető a kiállított számlákról hiteles számlamásolatot igényelhet.
Legegyszerűbben, leggyorsabban:
A Felhasználók/Elkülönült Vízhasználók, Számlafizetők számlamásolat iránti igényüket a nap 24 órájában bejelenthetik a Borsodvíz Zrt. online ügyintézési felületén, a VízCenter – Számlamásolat kérése űrlap kitöltésével és beküldésével.
A számlamásolat továbbá az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken is igényelhető:
E-mailben: ugyfelszolgalat@borsodviz.hu e-mail címre küldött megkeresésben, kérjük megadni a Felhasználó / Elkülönült Vízhasználó, Számlafizető és a felhasználási hely címét, azonosító adatait és azon időszakokat vagy számla sorszámokat, melyekről másolatot kér.
Telefonon: a +36 46 343 011 telefonszámon, illetve a VízCenterben megtalálható telefonos elérhetőségeinken.
Személyesen ügyfélszolgálatainkon ügyfélfogadási időben (ügyfélszolgálataink címe, ügyfélfogadási ideje, illetve időpontfoglalás lehetősége a Vízcenter felületen a Személyes ügyfélkapcsolat pont alatt elérhető. A várakozási idő csökkentése érdekében kérjük éljen az időpontfoglalás lehetőségével.
Postai levélben: a 3527 Miskolc, Tömösi u. 2. címünkre, vagy a VízCenterben megtalálható további ügyfélszolgálati levelezési címünkre. Kérjük megadni a Felhasználó / Elkülönült Vízhasználó, Számlafizető és a felhasználási hely címét, azonosító adatait és azon időszakokat vagy számla sorszámokat, melyekről másolatot kér. Kérjük vegye figyelembe a postai átfutási időket, és lehetőség szerint válasszon a gyorsabb bejelentési módok közül!
Amennyiben a „csekkes” fizetési móddal kiállított számlához mellékelt csekk megsérült, a Felhasználó / Elkülönült Vízhasználó, Számlafizető a csekk pótlását igényelheti.
Legegyszerűbben, leggyorsabban:
A Felhasználók/Elkülönült Vízhasználók, Számlafizetők számlamásolat iránti igényüket a nap 24 órájában bejelenthetik a Borsodvíz Zrt. online ügyintézési felületén, a VízCenter – Csekk igénylése űrlap kitöltésével és beküldésével.
Csekk továbbá az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken is igényelhető:
E-mailben: ugyfelszolgalat@borsodviz.hu e-mail címre küldött megkeresésben, kérjük megadni a Felhasználó / Elkülönült Vízhasználó, Számlafizető és a felhasználási hely címét, azonosító adatait és azon időszakokat vagy számla sorszámokat, melyekhez a csekk pótlását kéri.
Telefonon: a +36 46 343 011 telefonszámon, illetve a VízCenterben megtalálható telefonos elérhetőségeinken.
Személyesen ügyfélszolgálatainkon ügyfélfogadási időben (ügyfélszolgálataink címe, ügyfélfogadási ideje, illetve időpontfoglalás lehetősége a Vízcenter felületen a Személyes ügyfélkapcsolat pont alatt elérhető. A várakozási idő csökkentése érdekében kérjük éljen az időpontfoglalás lehetőségével.
Postai levélben: a 3527 Miskolc, Tömösi u. 2. címünkre, vagy a VízCenterben megtalálható további ügyfélszolgálati levelezési címünkre. Kérjük megadni a Felhasználó / Elkülönült Vízhasználó, Számlafizető és a felhasználási hely címét, azonosító adatait és azon időszakokat vagy számla sorszámokat, melyekhez a csekk pótlását kéri. Kérjük vegye figyelembe a postai átfutási időket, és lehetőség szerint válasszon a gyorsabb bejelentési módok közül!
A Borsodvíz Zrt. által kibocsátott számla ellenértékének befizetése a következő módokon lehetséges:
készpénz átutalási megbízás (csekk) postai feladás útján vagy QR kóddal való fizetéssel.
banki átutalással (a közleményben feltüntetve a számla hivatkozási számát és a Vevő (fizető) azonosítóját)
csoportos beszedési megbízással a Felhasználó felhatalmazása alapján a Borsodvíz Zrt. csoportos díjlehívással emeli le a számlában szereplő fizetendő összeget az esedékességnek megfelelő időpontban.
Felhasználó/Elkülönült Vízhasználó/Számlafizető kezdeményezheti a fizetési mód megváltoztatását az Üzletszabályzatban leírtak szerint, melyet a Borsodvíz Zrt. a még ki nem bocsátott számlák tekintetében alkalmaz.
Amennyiben a választott új fizetési mód alkalmazásához szükséges adatok pontosítását a Felhasználó/Elkülönült Vízhasználó/Számlafizető elmulasztja (készpénzátutalási megbízás esetén megfelelő postacím, bankszámlához kötődő fizetési mód esetén a bankszámla száma, illetve megfelelő pénzintézeti felhatalmazás), az emiatt felmerült fizetési késedelem következményeit a Borsodvíz Zrt. érvényesítheti.
Csoportos beszedési megbízás fizetési módra való áttéréshez a honlapunkról letölthető a Felhatalmazás csoportos beszedési megbízás teljesítésére nevű formanyomtatvány, melyet kitöltve, aláírva juttathat el számlavezető pénzintézetéhez, a Borsodvíz Zrt. szükséges azonosítóit már tartalmazza. Felhívjuk figyelmét, hogy a fogyasztó adataihoz a számla 3. oldalán található Vevő (fizető) azonosító számát kell feltüntetni.
A fizetési mód változtatás az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken jelenthető be:
E-mailben: ugyfelszolgalat@borsodviz.hu e-mail címre küldött megkeresésben, a Felhasználó / Elkülönült Vízhasználó, Számlafizető és a felhasználási hely címének, Vevő (fizető) azonosító számának és a választott fizetési módhoz szükséges, előzőek szerinti adatok megadásával.
Telefonon: a +36 46 343 011 telefonszámon, illetve a VízCenterben megtalálható telefonos elérhetőségeinken.
Személyesen ügyfélszolgálatainkon ügyfélfogadási időben (ügyfélszolgálataink címe, ügyfélfogadási ideje, illetve időpontfoglalás lehetősége a Vízcenter felületen a Személyes ügyfélkapcsolat pont alatt elérhető. A várakozási idő csökkentése érdekében kérjük éljen az időpontfoglalás lehetőségével.
Postai levélben: a 3527 Miskolc, Tömösi u. 2. címünkre, vagy a VízCenterben megtalálható további ügyfélszolgálati levelezési címünkre. Kérjük megadni a Felhasználó / Elkülönült Vízhasználó, Számlafizető és a felhasználási hely címét, Vevő (fizető) azonosító számát és a választott fizetési módhoz szükséges, előzőek szerinti adatok megadását. Kérjük vegye figyelembe a postai átfutási időket, és lehetőség szerint válasszon a gyorsabb bejelentési módok közül!
Amennyiben a számlája a fogyasztási szokásaihoz mérten kiugró nagyságrendű fogyasztás elszámolását tartalmazza, javasoljuk vizsgálja felül házi csatlakozó vízhálózatát, esetleges meghibásodás feltárása céljából.
A felhasználó a tulajdonában lévő házi ivóvíz- és szennyvízhálózat, illetve a csatlakozó hálózat műszaki állapotát rendszeresen ellenőrizni és az észlelt hibák kijavításáról haladéktalanul gondoskodni köteles. Meghibásodás esetén követendő eljárásokról, bejelentésről és a felhasználó házi vízhálózatának rendszeres felülvizsgálati követelményeiről honlapunk Meghibásodások pontjában, illetve Üzletszabályzatunkból tájékozódhat.
Vízelfolyással járó meghibásodás esetén a szennyvízdíj jóváírási igény bejelentéséhez az alábbi dokumentumok előzetes megküldését kérjük:
az aktuális vízmérőállás (fotóval igazolva),
a hiba javításáról készült számla, mely részletezve tartalmazza a beépített anyagokat és a munkadíjat, vagy
a hiba keletkezésének helye ellenőrizhető módon bemutatva, más dokumentált módon (különösen fényképpel, digitális felvétellel)
A szennyvízdíj jóváírásának feltétele, annak megállapítása, hogy az elfolyt vízmennyiség a környezetben szivárgott el, vagy a csatornahálózatot terhelte. Kérjük, hogy a hiba keletkezésének helyét és a javított szakaszt ellenőrizhető módon hagyja szabadon, ne temesse be vagy fedje be. A jóváírásra a fenti feltételek maradéktalan teljesítése esetén van lehetőség!
A szennyvízdíj jóváírási igényt a Felhasználók/Elkülönült Vízhasználók a nap 24 órájában bejelenthetik a Borsodvíz Zrt. online ügyintézési felületén, a VízCenter – Szennyvízdíj jóváírásának igénylése űrlap kitöltésével és beküldésével.
A szennyvízdíj jóváírási igényt alátámasztó dokumentumokat Felhasználó, felhasználási hely azonosító adatainak megadásával kérjük az alábbi elérhetőségek egyikére megküldeni, ezt követően kollégáink helyszíni kivizsgálást fognak kezdeményezni.
E-mailben: ugyfelszolgalat@borsodviz.hu e-mail címre.
Telefonon: a +36 46 343 011 telefonszámon, illetve a VízCenterben megtalálható telefonos elérhetőségeinken tájékoztatást kaphat további kérdéseire, illetve egyeztetheti a helyszíni kivizsgálás időpontját.
Személyesen ügyfélszolgálatainkon ügyfélfogadási időben (ügyfélszolgálataink címe, ügyfélfogadási ideje, illetve időpontfoglalás lehetősége a Vízcenter felületen a Személyes ügyfélkapcsolat pont alatt elérhető. A várakozási idő csökkentése érdekében kérjük éljen az időpontfoglalás lehetőségével.
Postai levélben: a 3527 Miskolc, Tömösi u. 2. címünkre, vagy a VízCenterben megtalálható további ügyfélszolgálati levelezési címünkre. Kérjük vegye figyelembe a postai átfutási időket, és lehetőség szerint válasszon a gyorsabb bejelentési módok közül!