Legegyszerűbben, leggyorsabban: VízCenter – Vízmérőállás bejelentése
A Felhasználó és a Borsodvíz Zrt. közös érdeke, hogy az elszámoló számlán a ténylegesen elfogyasztott és fogyasztásmérővel mért vízmennyiség alapján számított összeg szerepeljen. Kérjük ezért együttműködését abban, hogy a számlát leolvasott mérőállás alapján állíthassuk ki!
A Borsodvíz Zrt. a következő vízmérő leolvasás várható idejéről a leolvasás előtti utolsó számlában, a számla mellékletében vagy egyéb módon tájékoztatja a Felhasználóit. A vízmérő-leolvasási rendet megtalálja honlapunkon is, a Településkeresőben a felhasználási helyéhez tartozó település kiválasztásával.
Kérjük tegye lehetővé a Borsodvíz Zrt. leolvasó munkatársa számára a megadott leolvasási időszakban a felhasználási helyre történő bejutást és a mérőállás rögzítését! Amennyiben a fogyasztásmérő leolvasása a Vízmérő-leolvasás menüpontban bemutatott eljárásrend alapján sikertelen, akkor kérjük olvassa le a vízmérőt, és a helyszínen hagyott leolvasási értesítőn feltüntetett határidőig jelentse be társaságunknak a leolvasott mérőállást! A bejelentéshez szüksége lesz az értesítőn és a számlán feltüntetett azonosítókra is, kérjük készítse elő ezeket!
Az elszámoló számla elkészítéséhez a vízmérő Ön által leolvasott állását az alábbi módok egyikén adhatja meg:
Elektronikusan az online ügyintézési felületünkön a VízCenterben a Vízmérőállás bejelentése nevű űrlap kitöltésével és elküldésével a nap 24 órájában.
Telefonon a +36 46 / 343 011 telefonszámon a területileg illetékes Üzemigazgatóság kiválasztását követően, a 4. gomb megnyomásával, a sípszó elhangzása után diktálja be az adott felhasználási hely számlán szereplő felhasználási hely azonosító számát, a felhasználási hely pontos címét, a vízmérő(k) gyári számát és állását!
E-mailben az alábbi címre küldött elektronikus levélben. Kérjük adja meg felhasználói azonosítóját, a felhasználási hely címét, a mérő gyári számát, a fogyasztásmérő állását és a leolvasás dátumát. Email címünk: ugyfelszolgalat@borsodviz.hu
Személyesen ügyfélszolgálatainkon ügyfélfogadási időben. Ügyfélszolgálati irodáink címét, ügyfélfogadási idejét, illetve időpontfoglalási lehetőségét megtalálja online ügyintézési felületünkön a Vízcenterben a „Személyes ügyfélkapcsolat” pont alatt.
Postai levélben az illetékes Üzemigazgatóság leolvasási értesítőn közölt címére. Kérjük vegye figyelembe a postai átfutási időket, és lehetőség szerint válasszon a gyorsabb bejelentési módok közül!
Tájékoztatjuk, hogy a leolvasási értesítőn megadott határidőt követően beérkező mérőállásokat nem áll módunkban figyelembe venni az aktuális elszámolási időszakról szóló számlában! Amennyiben a mérő leolvasása Társaságunk részéről sikertelen volt és a Felhasználó a megadott határidőig nem jelentette be a mérőállást, a számlázás becsült fogyasztás alapján történik. Amennyiben a Felhasználó által bejelentett mérőállás nem áll összhangban a korábbi leolvasások alapján megállapított várható értékekkel, a fogyasztásmérő(k) mérőállása szintén nem szolgálhat az időszaki elszámolás alapjául. A szóban forgó esetekben alkalmazandó eljárásrendről részletesen az Elszámolás, számlázás menüpontban olvashat.
Soron kívüli mérőállás bejelentésre a Felhasználó kérésére, az ügyfélszolgálatunkkal történt előzetes egyeztetés alapján indokolt esetekben (pl. biztosítói elszámolás, pályázat, talajterhelési díj, locsolási kedvezmény, részszámlázás módosítása stb.) kerülhet sor. Társaságunk ezekben az esetekben – a mérő beazonosítására alkalmas fényképpel igazolt – soron kívül bejelentett mérőállást is figyelembe veszi az elszámolás során. Kérjük tájékozódjon honlapunkon az érintett esetek ügyintézési rendjéről!