A BORSODVÍZ ZRT. az előírt feltételek fennállása esetén lehetőséget biztosít az ivóvíz- és szennyvízszolgáltatás szüneteltetésére/megszüntetésére az érintett felhasználási helyen. Tájékoztatónkban részletesen bemutatjuk a víziközmű-szolgáltatás szüneteltetésének / megszüntetésének általános feltételeit és szabályait, valamint az ügyintézés menetét.
A szolgáltatás szüneteltetés igénylésével és biztosításával, illetve a szolgáltatás megszüntetésével kapcsolatos részletes Általános Szerződéses Feltételeket (ÁSZF) a BORSODVÍZ ZRT. mindenkor hatályos Üzletszabályzata tartalmazza!
A szolgáltatás szüneteltetése a bekötővezeték vízmérő aknában való lezárásával, a vízmérő berendezés kiszerelésével, illetve a szennyvíz-bekötővezeték lezárásával és/vagy a szennyvíz-bekötővezeték folytonossági kapcsolatának megszűntetésével történik.
A szolgáltatás szüneteltetését az előírt feltételek együttes fennállása és teljesülése esetében az úgynevezett bekötési vízmérő vonatkozásában biztosítja a BORSODVÍZ ZRT. a közszolgáltatási szerződéssel rendelkező Felhasználó számára.
A BORSODVÍZ ZRT. az alábbi feltételek együttes fennállása esetén a jóváhagyott igénylés alapján biztosítja a szolgáltatás szüneteltetését.
A víziközmű-szolgáltatás a Felhasználó kérésére legfeljebb 1 éves időtartamra szüneteltethető, az alábbi feltételek együttes fennállása esetén:
a Felhasználó írásban kéri (megrendeli) a szüneteltetést és nyilatkozik, hogy a felhasználási helyen vízfelhasználásra nem kerül sor,
a Felhasználó nyilatkozik, hogy nem a víziközmű-rendszerből (pl. fúrt kút stb.) származó egyéb vizet a szennyvíz-törzshálózatba nem kíván vezetni,
a szüneteltetés végrehajtásához a műszaki előfeltételek biztosítottak,
a Felhasználási helyen díjtartozás nem áll fenn,
a Felhasználó írásbeli kérelmében (megrendelés) pontosan megadta a szüneteltetés kezdetének időpontját és időtartamát,
a Felhasználó kérelmében (megrendelés) nyilatkozott arról, hogy a felhasználási helyen rendszeres emberi tartózkodás nincs,
a Felhasználó a kérelméhez (megrendelés) mellékelte a felhasználási hely tulajdonosának hozzájárulását, amennyiben az nem azonos a Felhasználóval, illetőleg, ha a Felhasználó csak részben tulajdonosa az ingatlannak, valamennyi tulajdonostárs hozzájárulását a kért szüneteltetéshez,
a Felhasználó, ha a vízmérőn keresztül tűzoltási célú vízellátás is történik, akkor a szüneteltetés megrendeléséhez a területileg illetékes katasztrófavédelmi hatóság írásos engedélyét is csatolta.
A Felhasználó a szolgáltatás szüneteltetésével kapcsolatos műszaki munkák költségét előzetesen kiegyenlítette.
A BORSODVÍZ ZRT. a szüneteltetett víziközmű-szolgáltatás után szolgáltatási díjat (sem alapdíjat, sem mennyiségi díjat) nem számolhat fel.
Amennyiben a Felhasználó a szolgáltatás szüneteltetése alatt a víziközmű-hálózatot használja, az szabálytalan közműhasználatnak és a Felhasználó általi szerződésszegésnek minősül, és a BORSODVÍZ ZRT. jogosult az Üzletszabályzata „Szabálytalan közműhasználat” és „Szerződésszegés a Felhasználó részéről” című fejezetekben erre vonatkozó jogkövetkezményeket (kötbért) alkalmazni.
A szolgáltatás a Felhasználó kérésére legfeljebb 1 éves időtartamra szüneteltethető és a lejárat előtt legalább 30 nappal megelőzően új igénylés benyújtásával a helyszíni ellenőrzés ismételt elvégzése után további 1 éves időszakra meghosszabbítható. A megújításához kapcsolódóan a felhasználási hely ellenőrzésének lehetőségét a Felhasználónak biztosítani kell, annak költségét előzetesen meg kell fizetnie.
A víziközmű-szolgáltatás újraindítását – az időpont-egyeztetés és a költségek rendezése céljából – a Felhasználónak kell a BORSODVÍZ ZRT. -nél kezdeményeznie a szüneteltetés időtartama alatt. A szolgáltatás újraindítására vonatkozó megrendelés alapján a BORSODVÍZ ZRT. a szolgáltatást visszaállítja a kapcsolódó költségek Felhasználó által történő kiegyenlítését követően. A BORSODVÍZ ZRT. a szüneteltetés foganatosítása, visszaállítása, helyszíni ellenőrzés, esetleges szabálytalan közműhasználat miatti kárát, költségeit azzal a Felhasználóval szemben jogosult érvényesíteni, akivel szemben fennálló közszolgáltatási szerződése körében azok felmerültek. A víziközmű-szolgáltatás ismételt megindítását a BORSODVÍZ ZRT. az e célra rendszeresített nyomtatványon megjelölt időpontban, de legkorábban annak érkeztetésétől számított tizenöt napon belül teljesíti.
Ha az újraindítás vagy a szüneteltetés meghosszabbításának kezdeményezése nem történik meg a Felhasználó részéről a szüneteltetés kezdetétől számított egy naptári év lejártakor, akkor a BORSODVÍZ ZRT. felszólítást küld a Felhasználó részére.
Amennyiben a felszólítást követően a Felhasználó nem kérvényezi a szüneteltetés meghosszabbítását / a szolgáltatás újraindítását, vagy nem működik közre a szolgáltatás visszaállításban, a Víziközmű-szolgáltató jogosult a mindenkor hatályos Üzletszabályzatának „Szerződésszegés a Felhasználó részéről” c. fejezetben erre vonatkozóan meghatározott jogkövetkezményeket alkalmazni, valamint az Üzletszabályzatban foglaltak szerint kötbért érvényesíteni.
A szüneteltetés, illetve a szüneteltetést követően a szolgáltatás újraindításának díjai, valamint a fenti jogkövetkezményekhez kapcsolódó díjtételek a BORSODVÍZ ZRT. honlapján megtekinthető Árjegyzékben találhatóak.
A Felhasználó a víziközmű-szolgáltatás szüneteltetésére vonatkozó kérelmét az e célra szolgáló megrendelő formanyomtatvány benyújtásával és az előírt mellékletek csatolásával kezdeményezheti a BORSODVÍZ ZRT-nél.
Az igény a BORSODVÍZ ZRT. online ügyintézési felületén, a VízCenterben kitöltendő, Számlázás szüneteltetés kérése nevű űrlap beküldésével kezdeményezhető elektronikus formában, a nap 24 órájában, vagy a megrendelést a BORSODVÍZ ZRT. Üzletszabályzatában foglalt ügyfélszolgálati elérhetőségek egyikére kell eljuttatni (postai küldeményként, személyesen az ügyfélszolgálaton, vagy elektronikus úton).
E-mailben az alábbi címre küldött elektronikus levélben. Email címünk: ugyfelszolgalat@borsodviz.hu
Személyesen a BORSODVÍZ ZRT. által üzemeltetett ügyfélszolgálati irodákban ügyfélfogadási időben, az ügyintézéshez szükséges dokumentumok leadásával (ügyfélszolgálataink címe, ügyfélfogadási ideje, illetve időpontfoglalás lehetősége a Vízcenter felületen a Személyes ügyfélkapcsolat pont alatt elérhető). A várakozási idő csökkentése érdekében kérjük éljen az időpontfoglalás lehetőségével.
Postai levélben: a VízCenterben megtalálható ügyfélszolgálati levelezési címeken.
Kérjük vegye figyelembe a postai átfutási időket, és lehetőség szerint válasszon a gyorsabb bejelentési módok közül!
A megrendelés elbírálásához és a szüneteltetési időszak megújításához kapcsolódóan a felhasználási hely ellenőrzésének lehetőségét a BORSODVÍZ ZRT. részére biztosítani kell.
A benyújtott megrendelés alapján a BORSODVÍZ ZRT. ellenőrzi, hogy a szüneteltetéshez előírt feltételek együttesen teljesülnek-e. A megrendelés elbírálásáról a BORSODVÍZ ZRT. 15 napon belül írásban tájékoztatja a megrendelőt a felhasználó által adott elérési cím és mód figyelembevételével.
A megrendelés érdemi elbírálásához a BORSODVÍZ ZRT. szükség szerint előzetes helyszíni ellenőrzést tarthat. A helyszíni ellenőrzésen készült jegyzőkönyvön rögzített vízmérőállás alapján elszámoló számla készül, melynek kiegyenlítése a szolgáltatás szüneteltetés végrehajtásának a feltétele.
A szolgáltatás szüneteltetés megrendelés jóváhagyásáról a szolgáltató írásban értesíti a Felhasználót. Ezzel egyidejűleg a BORSODVÍZ ZRT. díjbekérőt állít ki a szolgáltatás szüneteltetésének költségéről, valamint elszámoló számát a megrendeléskor közölt / BORSODVÍZ ZRT. által ellenőrzött vízmérőállás szerinti fogyasztásról. A szolgáltatás szüneteltetés végrehajtásának feltétele a költségek és az elszámoló számla előzetes kiegyenlítése.
A díjakat befizetheti a BORSODVÍZ ZRT. ügyfélszolgálatain készpénzben (bankkártyával), készpénzátutalási megbízásokon (csekk), vagy átutalással a megadott bankszámlára. A közleményben tüntesse fel a befizetés jogcímét (jogcím: szüneteltetés), valamint Vevő (fizető) azonosító számát és a felhasználási hely azonosító számát.
Amennyiben a BORSODVÍZ ZRT. a benyújtott megrendelést jóváhagyta és a megrendelő a szolgáltatás szüneteltetésének díjbekérőjét, valamint a megrendeléskor közölt mérőállásig szóló számlát befizette, akkor a BORSODVÍZ ZRT. a felhasználási helyen – a megrendelővel egyeztetett időpontban – végrehajtja a szolgáltatás szüneteltetését biztosító műszaki beavatkozást.
Amennyiben a szüneteltetés végrehajtásakor a helyszínen készült jegyzőkönyvön és mérő szerelési munkalapon szereplő mérőállás nem azonos a megrendelőben szereplő mérőállással, illetve az előlegként kifizetett szerelési díj nem fedezi a ténylegesen kifizetendő költségeket, a BORSODVÍZ ZRT. elszámoló számlát és/vagy végszámlát készít, melyeket a Felhasználó köteles a megjelölt fizetési határidőig kiegyenlíteni.
A BORSODVÍZ ZRT. fenntartja magának a jogot, hogy a Felhasználó számára biztosított szolgáltatáshoz kapcsolódó feltételek teljesülését és együttes rendelkezésre állását időszakosan felülvizsgálja. Az eredménye alapján a nem megfelelőség esetén a BORSODVÍZ ZRT. írásban tájékoztatja a Felhasználót.
Amennyiben a szüneteltetés ideje alatt a Felhasználó személyében változás áll be, akkor azt a BORSODVÍZ ZRT. Üzletszabályzatában rögzítettek szerint be kell jelenteni a BORSODVÍZ ZRT-nek. Egyéb adatváltozást (például levelezési cím változás) 30 napon belül jelezni szükséges a BORSODVÍZ ZRT. számára a rendelkezésre álló ügyintézési csatornák igénybevételével.
A szolgáltatás újraindítását a Felhasználó a Szolgáltatás szüneteltetése / újraindítása megrendelő formanyomtatványon vagy azzal megegyező adattartalmú írásos kérelemben az Üzletszabályzatban megadott elérhetőségekre, postai úton, az ügyfélszolgálaton személyesen, illetve elektronikus úton történő benyújtásával kezdeményezheti.
A Felhasználó által benyújtott megrendelés, valamint az újraindítás költségének igazolt kiegyenlítését követően egy előre leegyeztetett időpontban a BORSODVÍZ ZRT. elvégzi a szolgáltatás újraindítását. A díjakat a BORSODVÍZ ZRT. mindenkor hatályos Árjegyzéke tartalmazza. A szolgáltatás újraindításakor jegyzőkönyv készül, melyen rögzítésre kerül a vízmérő/fogyasztásmérő induló állása. A jegyzőkönyv alapján BORSODVÍZ ZRT. a rendszerében rögzíti a felhasználási hely újraindításához szükséges adatokat. Az újraindítás dátumát követően a számlázás megkezdődik a felhasználási helyre vonatkozóan.
A bekötés megszüntetését a Felhasználó a Víziközműrendszerbe történő bekötési kötelezettség (Vksztv. 55.§) figyelembevételével kezdeményezheti.
A bekötés megszüntetésének műszaki módja:
A vízbekötés megszüntetése az ingatlan vízzel való ellátásának megszüntetését jelenti, azaz a bekötő vezeték elvágását a közterületi szakaszon és a vízmérő leszerelését a vízmérőaknában. Ikermérő megszüntetés esetén kizárólag a vízmérő leszerelését és a vezeték végdugóval történő ellátását és plombálását jelenti a vízmérőaknában.
Amennyiben a bekötővezeték leválasztása közterületet érint, úgy a közterület bontási engedélyt is csatolni kell az igény benyújtásával egyidejűleg.
Amennyiben a megszűntetéssel érintett vízmérőn keresztül tűzivíz ellátás is történik, akkor a megszüntetéshez a területileg illetékes katasztrófavédelmi hatóság írásos engedélyét is csatolni szükséges.
Amennyiben az ingatlan a szennyvíz közcsatorna hálózatra csatlakozik, a szennyvíz bekötővezeték megszüntetése és/vagy végdugóval történő ellátása is megtörténik. Ha a felhasználó nem az adott ingatlannak a tulajdonosa, a megszüntetés nem végezhető el a tulajdonos hozzájárulása nélkül.
Vagyonvédelmi, kárelhárítási, balesetmegelőzési okokból azonban a bekötés minden esetben megszüntethető, melyről jegyzőkönyvet kell felvenni, és hatósági tanúval kell hitelesíttetni.
A megszüntetés költsége a felhasználót terheli. A díjakat a BORSODVÍZ ZRT. honlapján elérhető, BORSODVÍZ ZRT. által kizárólagosan végezhető tevékenységek Árjegyzéke tartalmazza.
A bekötés megszüntetésére irányuló megrendelés elbírálását és a költségek megtérítését követően a BORSODVÍZ ZRT. intézkedik a bekötővezeték csatlakozásának megszüntetéséről, vízmérő leszereléséről.
A Felhasználó a víziközmű-szolgáltatás megszüntetésre vonatkozó kérelmét az erre szolgáló megrendelő formanyomtatvány benyújtásával és az előírt mellékletek csatolásával kezdeményezheti a BORSODVÍZ ZRT-nél. A megrendelés benyújtására kizárólag írásban az Üzletszabályzatban meghatározott elérhetőségeken van lehetőség.
E-mailben az alábbi címre küldött elektronikus levélben. Email címünk: ugyfelszolgalat@borsodviz.hu
Személyesen a BORSODVÍZ ZRT. által üzemeltetett ügyfélszolgálati irodákban ügyfélfogadási időben, az ügyintézéshez szükséges dokumentumok leadásával (ügyfélszolgálataink címe, ügyfélfogadási ideje, illetve időpontfoglalás lehetősége a Vízcenter felületen a Személyes ügyfélkapcsolat pont alatt elérhető). A várakozási idő csökkentése érdekében kérjük éljen az időpontfoglalás lehetőségével.
Postai levélben: a VízCenterben megtalálható ügyfélszolgálati levelezési címeken.
Kérjük vegye figyelembe a postai átfutási időket, és lehetőség szerint válasszon a gyorsabb bejelentési módok közül!
A megrendelés elbírálásához kapcsolódóan a felhasználási hely ellenőrzésének lehetőségét a BORSODVÍZ ZRT. részére biztosítani kell.
A megszüntetés megrendeléshez mellékelni kell a felhasználási hely tulajdonosának/tulajdonosainak hozzájárulását, amennyiben az nem azonos a Felhasználóval.
A benyújtott megrendelés alapján a BORSODVÍZ ZRT. ellenőrzi, hogy a megszüntetéshez előírt feltételek együttesen teljesülnek-e. A megrendelés elbírálásáról a BORSODVÍZ ZRT. 15 napon belül írásban tájékoztatja a megrendelőt.
A megrendelés érdemi elbírálásához a BORSODVÍZ ZRT. szükség szerint helyszíni ellenőrzést tarthat. A helyszíni ellenőrzésen készült jegyzőkönyvben rögzített vízmérőállás alapján számla készül, melynek kiegyenlítése a szolgáltatás szüneteltetés végrehajtásának a feltétele.
A szolgáltatás megszüntetés megrendelés benyújtását követően a BORSODVÍZ ZRT. díjbekérőt állít ki a szolgáltatás megszüntetésének költségéről, valamint a megrendeléskor közölt / BORSODVÍZ ZRT. által ellenőrzött vízmérőállásról. A szolgáltatás megszüntetés végrehajtásának feltétele a költségek és az elszámoló számla előzetes kiegyenlítése.
A díjakat befizetheti a BORSODVÍZ ZRT. ügyfélszolgálatain készpénzben (bankkártyával), készpénzátutalási megbízásokon (csekk), vagy átutalással a megadott bankszámlára. A közleményben tüntesse fel a befizetés jogcímét (jogcím: bekötés megszüntetés), valamint Vevő (fizető) azonosító számát és a felhasználási hely azonosító számát.
Amennyiben a BORSODVÍZ ZRT. a benyújtott megrendelést jóváhagyta és a megrendelő a szolgáltatás megszüntetésének költségét, valamint a megrendelést követően a megrendeléskor közölt mérőállásig szóló számlát befizette, a közterület bontási engedély alapján a földmunkát elvégezte akkor a BORSODVÍZ ZRT. a felhasználási helyen – a megrendelővel egyeztetett időpontban – végrehajtja a szolgáltatás megszüntetését biztosító műszaki beavatkozást.
A BORSODVÍZ ZRT. a megszüntetés végrehajtásakor a helyszínen készült kapcsolási lap / dokumentum alapján, amennyiben az abban szereplő mérőállás nem azonos a megrendelőben szereplő mérőállással, a BORSODVÍZ ZRT. elszámoló számlát készít, melyet a Felhasználó köteles a megjelölt fizetési határidőig kiegyenlíteni. A bekötés megszüntetésének költségéről a BORSODVÍZ ZRT. végszámlát állít ki.
A BORSODVÍZ ZRT. a számlázási rendszerében rögzíti az adott felhasználási helyre a szolgáltatás megszüntetését, mellyel egyidőben a közszolgáltatási szerződés megszűnéséről írásban tájékoztatja a Felhasználót.
Szolgáltatás megszüntetését követően a szolgáltatás újra igénylése az Új szolgáltatás, szerződés menüpontban foglaltak szerint kérhető, amelynek feltételrendszerét a mindenkor hatályos Üzletszabályzat tartalmazza.